Borász és kereskedő, azt mondja, az ő életében ez a kettő tökéletesen kiegészíti egymást. A DiVino hálózatot ellátó borkereskedés kereskedelmi vezetője , Kardos Gábor az a fajta borász, aki tudatosan termel, folyton nyitva tartva a szemét a trendekre és piaci változásokra. „Az én helyzetem speciális, a munkámnál fogva az első ültetéstől kezdve a végfogyasztóig látom a folyamatot, a trendeket, végigkísérem a bort a kezdetektől, ez nagyon nagy segítség. Egyszerre nézem borász szemmel, kereskedői szemmel és vendáglátói szemmel a piacot. Csak olyan bort adok ki a kezemből, amivel 100%-ban elégedett vagyok, de figyelek arra, hogy stílusában illeszkedjen a trendekbe. Ez egy gazdasági vállalkozás, olyan tételeket készítünk, amik a piacon jó ár érték arányt képviselnek” – mondja.

IMG_0091r.jpg

Fotó: Pop Design

Mióta borászkodsz? Hogy kezdődött a történet?

Édesapám régi álma volt, hogy saját vendéglátóhelyet nyisson. Amikor a rendszerváltás után édesanyámmal elvesztették az állásukat (az Ásványbányánál dolgoztak), akkor egy rövid külföldi kitérő után apám nyitott egy kocsmát Mádon. Apa végzett borász, a család szőlőterületeinek terméséből kezdett el folyóbort készíteni, ami ellátta a vendéglátóegységet egész évre. Én jogásznak tanultam, 3 évet húztam le a Pázmányon, de kiugrottam belőle, mert rájöttem, nem ez az én utam. Még időben sikerült váltani, nem bántam meg! Akkor már borkereskedelemmel foglalkoztam, először a Présház borkereskedésben eladóként ( a DiVino tulajdonosainak kereskedése) majd jött a Tigris Étterem, amit a tulajdonosok alapítottak, lépésről lépésre kapcsolódtam be a vendéglátásba is. A bor kereskedelmi részét is látva édzleltem az eltolódást a minőségi, palackos borok felé. 2005-ben volt egy komolyabb vitánk apámmal, akkor ő mindent fel akart számolni: a kocsmához nem ragaszkodtam, de szőlőhöz igen! Végül sikerült egyetértésre jutnunk, 2008-ban alapítottunk egy közös céget édesapámmal, ekkor kezdtünk el egy első, alap tételt lepalackozni. 3-4 év volt az átállás, 2008 és 2012 között évről évre egyre több palackos bort készítettünk, 2012-ben pedig teljesen átálltunk a minőségi borokra, a kocsma pedig bezárt. Édesapám azóta a szőlészeti munkákat viszi, a borászat pedig az én dolgom. Az, amit most csinálunk, tulajdonképpen az ő korábbi munkájának a finomhangolása: ma már csak palackos borokkal foglalkozunk, hozamkorlátozással termelünk, a mennyiség fele a korábbinak.

Hány hektáron gazdálkodsz, milyen szőlőfajták vannak a birtokon?

3 hektáron gazdálkodunk, fél hektárnyi bérleményünk van. 10-15 ezer palackot készítünk évente, nem szeretnénk túlvállalni magunkat. A legfontosabb területeink a Betsek dűlő, a Padihegy és a Nyúlászó dűlő. A muskotályt vásároljuk, a szőlőnk 80%-a furmint, 20%-a hárslevelű: az 50 és 35 éves telepítések markánsan meghatározzák, milyen borokat tudunk készíteni. Van 1 hektár gyümölcsösünk is, ennek a terméséből pálinka készül.

10 év múlva hogy látod magad?

Optimista alkat vagyok. Szeretnék otthon fejleszteni és hozzájárulni a borvidéki sikerekhez. Nagy fantáziát látok a Juniborban és DiVinoban, nekem a borászat és a kereskedelem kiegészíti egymást. Azt érzem, hogy rengeteg energia van bennem, nagyon az elején vagyok a történetnek. A kereskedés a véremben van.

IMG_0091r copy.jpg

 Fotó: Pop Design

Ha nem borász lennél mivel foglalkoznál?

Ha nem borász lennék, akkor is biztosan természertközeli maradnék. Én néha Budapesttől is besokallok, igénylem a teret, a zöldet, a friss levegőt! Szívesen foglalkoznék állattenyésztéssel, izgat a méhészet is. Vagy katona lennék.

Ha nem itt borászkodnál, mi az ami érdekelne, mint terület?

Ha nem itt, akkor Egerben, ott látom azt a sokszínűséget, amit nagyon izgalmasnak tartok és a táj is gyönyörű.

Mi a legnehezebb a borászkodásban?

Nem tudjuk, mit hoz a holnap, “ember tervez, Isten végez”. Itt nagyon sok múlik az időjáráson, néha tudni kell elengedni tételeket, ez nem egyszerű.

Mi a legjobb?

Amikor egy bor jól sikerül!

A bejegyzés trackback címe:

https://juniborbar.blog.hu/api/trackback/id/tr986694329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása